Social Media-wise of toch gewoon de telefoon….

Social Media viert hoogtij. Hoog tijd om anders te gaan communiceren? E-mail, Chat, Twitter of toch gewoon de telefoon…

Om onze boodschap over te brengen, beschikken we over communicatiemiddelen als post, fax, (mobiele)telefonie, e-mail en een scala aan Social Media kanalen. Een (her)overweging of oriëntatie op communicatiemiddelen zal voor elke organisatie van toepassing zijn omdat de nieuwe communicatiemiddelen sterk gekoppeld zijn aan cultuur en leeftijd.  De nieuwe generatie bestuurders, ondernemers, medewerkers zijn ‘Digital Natives’ en passen moderne vormen van communicatiekanalen intuïtief toe in zowel zakelijke, als privé communicatie. Een eigenschap van de cultuur rond de moderne communicatiemiddelen als Social Media is dat zakelijk en privé door elkaar lopen.

Een inventarisatie van alle mogelijke communicatiemiddelen voor uw organisatie biedt inspiratie voor innovatie en nieuwe kansen. Door vanuit de ‘business requirements’ te redeneren welke communicatiekanalen/eigenschappen er nodig zijn komt u tot nieuwe inzichten en een optimale afstemming. Deze communicatie-eigenschappen kunnen vervolgens worden geprojecteerd op de mogelijke communicatiemiddelen.  Juist om het proces (workflow) te optimaliseren en meer efficiënt samen te werken willen steeds meer organisaties over een aantal jaren e-mail als intern communicatiemiddel stopzetten.

Hoeveel uur wordt er bij u besteed aan e-mailafhandeling? Hoe gaat u om met werknemers die in werktijd Social Media gebruiken? Zoek en ontdek de kansen en begin met een oriëntatie op het communicatielandschap. Uw bedrijfsresultaten hangen er van af! En hoe staat het met het Social Media-imago van uw organisatie? Bent u Social Media-wise en daarmee een aantrekkelijke werkgever voor de nieuwe generatie? Hoog tijd voor een communicatie-scan?

One thought on “Social Media-wise of toch gewoon de telefoon….

  1. Internet marketing zegt:

    Ik denk dat organisaties die zich in social media willen storten ten eerste moeten overwegen of hetgeen wel bij de identiteit of propositie van de betreffende onderneming past en ten tweede zou men hetgeen zowel intern als extern met een specifieke beleid moeten uitrollen. Veelal zie je veel organisaties die social media alleen inzetten voor betere communicatie of zoekmachine optimalisatie resultaten, heel jammer..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *