Het Nieuwe Werken: Hoe passen onze huidige telefoons daarbij ?

Organisaties die een business-case studie maken van ‘Het Nieuwe Werken’ (HNW) zullen moeten onderzoeken hoe de bestaande systemen kunnen voorzien in de eisen die HNW er aan stelt. Ondersteunt de huidige telefooncentrale flexibele werkplekken ? Zijn er eigenlijk nog wel vaste telefoons nodig ? Moeten de mobiele telefoons met de telefooncentrale worden gekoppeld ? En wat kosten eventuele aanpassingen dan wel ?

Vaak zal een bestaand telefoniesystemen moeten worden aangepast om flexibele werkplekken mogelijk te maken. Deze aanpassing kan kostbaar zijn en daarmee onwenselijk voor een systeem ‘op leeftijd’. Regelmatig is het dan aantrekkelijker het systeem te vervangen en uit te gaan van iets nieuws. Voor die nieuwe situatie is er een aantal opties en deze zullen onderling moeten worden afgewogen. Vragen die hierbij spelen zijn: Hoeveel flexplekken komen er in de nieuwe situatie en op welke plekken zijn nog telefoons nodig ? Moet er overal een telefoon staan ? Wat is de rol van mobiele telefoons ? Welke oplossing wordt gekozen voor de thuiswerkplek ? Welke rol speelt Unified Communications met voorzieningen voor video, chat en presence ? Hoe gaan we om met ‘Bring Your Own Device‘ ? En hoe past de gekozen telefonieoplossing dan bij de andere IT voorzieningen ? Wat willen we eigenlijk zelf doen en wat liever niet ?

Allemaal vragen waar een antwoord op moet komen, en daarnaast zijn er bij HNW natuurlijk nog genoeg andere zaken te regelen omtrent de huisvesting en de aansturing van de medewerkers…. Aan de slag dus !

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *