De 3 vragen over telefonie in de toekomst

Alle ontwikkelingen in IT land maken dat het niet makkelijk is de richting te bepalen voor de in te zetten communicatiemiddelen binnen een bedrijfsomgeving. Welke vragen moeten nou beantwoord worden bij het vaststellen van de strategie hieromtrent ?

 

 

  1. Allereerst natuurlijk; wat is de rol van de mobiele telefoons ? Zijn er nog wel vaste telefoontoestellen nodig, waarom dan, en voor wie dan ? Standariseren we op een bepaald type smartphone, en wat doen we hierbij met ‘Bring your Own Device’ ? Is daar al een stappenplan voor ? En moeten we trouwens iets met Private GSM of telefonie via ons draadloze datacommunicatienetwerk ?
  2. En als tweede: Wat is de rol van Unified Communications ? Welke rol speelt bijvoorbeeld video en presence ? Welke rol spelen Microsoft Lync of vergelijkbare tools ? En is dat wel wat voor ons; bellen met een headset en softphone ? En waarom moeten we hier wat mee als iedereen al een mobiele telefoon heeft ?
  3. En als laatste: Wat doen we nog zelf en wat nemen we af als dienst ? Mobiele telefonie is natuurlijk al volledig als dienst ingericht, maar wat zijn de voor- en nadelen als we alles omtrent de communicatiemiddelen op deze manier afnemen ? En hebben we onze eigen organisatie wel voldoende op zo’n variant ingeregeld ?

Door alle ontwikkelingen hebben organisaties op dit moment meer keuzes dan ooit tevoren. Zaak is vooraf goed na te denken over de voor- en nadelen van de diverse varianten en zo een duidelijke strategische richting te kiezen voordat verdere stappen worden gezet.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *