Is design duur of levert het juist meerwaarde?

In een interview met de London Evening Standard legt Jonathan Ive, topdesigner van Apple uit wat de succesvolle designaanpak van Apple is. Samengevat komt het neer op het oplossen van het echte probleem in plaats van dingen anders doen of proberen ‘nieuw’ over te komen. Maar ook geïntrigeerd zijn door een opportunity en het creeren van combinaties maakt dat het designerstalent Apple zich heeft bewezen.

Voor Apple is het geen vraag of design meerwaarde oplevert.

Volgens mij is er een verband met Apple’s designaanpak en het toepassen van IT in organisaties. Vaak zie ik dat IT anders wordt ingezet met bijvoorbeeld virtualisatie of wordt bijvoorbeeld de iPad gebruikt om ‘nieuw’ over te komen. Met dat laatste is Apple maar wat blij.

Wat zou er gebeuren als het echte probleem van het toepassen van IT in uw organisatie wordt opgelost en/of die opportunity wordt ‘gepakt’?  Punt is, hoe ontdek ik dat probleem en/of die opportunity. Ik daag u uit, ga eens na wat het toepassen van IT uw organisatie aan meerwaarde oplevert en zet dit eens af tegenover de kosten van IT.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *