Bellen met een iPad, dan is de businesscase veel sneller rond !

Steeds meer mensen hebben ook zakelijk een iPad, echter zelden wordt deze gebruikt om mee te bellen. Als dit wel gedaan zou worden zijn er geen traditionele bureautelefoon meer nodig en kunnen zo kosten bespaard worden. Is de inzet van een iPad zo niet nog sneller terugverdiend ?

Bellen kan ook via de iPad, uiteraard met Skype, maar ook de traditionele telefonieleveranciers (zoals Avaya) hebben of komen met apps die verbinding maken met de eigen telefooncentrale. En met de iPad heb je dan gelijk een prima device voor video en andere samenwerkingstools. Uiteraard zijn er wel een paar aandachtspunten:

  • De iPad is natuurlijk niet echt een telefoon, maar met gebruik van de juiste standaard begint deze er wel op te lijken en is deze ook prima te gebruiken als videoconferencingsunit inclusief speakers. Een headset of losse hoorn erbij geeft een verdere verbetering van het geluid en geeft de medewerker nog meer het ‘traditionele telefoon gevoel’.
  • Skype is voor zakelijke gesprekken met klanten niet altijd even betrouwbaar, maar voor gesprekken met collega’s kan dit prima. Voor de ‘belangrijke gesprekken’ zal de (betrouwbare) app van de telefonieleverancier gebruikt moeten worden, of de traditionele bureautelefoon.
  • Vooral binnen grotere organisaties zal een telefooncentrale vaak nodig blijven voor het efficient kunnen afhandelen van de veel gebelde algemene zakelijke bedrijfsnummers. Dit zal eerst goed onderzocht moeten worden.

De iPad (of een andere tablet) is veel duurder dan een gewone telefoon, maar daar krijg je dan wel wat voor terug; Naast telefoneren is de iPad natuurlijk ook voor allerlei andere zaken te gebruiken, en ook kun je met de iPad telefoneren (en werken) overal waar Wifi is, op het werk maar ook thuis, bij de klant of onderweg. Moet je dus voor €100 tot €200 een basic bureautelefoon kopen, of koop je een iPad voor meer dan het dubbele ? Voor een aantal medewerkers zal deze businesscase snel gemaakt zijn !

2 thoughts on “Bellen met een iPad, dan is de businesscase veel sneller rond !

  1. Calan zegt:

    Toch wel een techno oplossing. Gebruiker moet dus eerst nadenken welk apparaat of app hij pakt om iemand te bellen. Niet doen, ook al is iedereen nu nog enthousiast over die iPad. App telefonie zet overgens wel door. Iedereen met een iPad WiFi laten gebruiken in een kantoor gaat overigens ook niet vanzelf en spraak over WLAN vergt deskundig onderzoek. Dat mag je er best wel bij zeggen. Maar het is wel een leuke aanzet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *