Wij gaan ‘Het Nieuwe Werken’ invoeren dus iedereen krijgt een mobiele telefoon….

Organisaties die overgaan naar ‘Het Nieuwe Werken’ (HNW) zullen moeten onderzoeken hoe de bestaande telefoniesystemen kunnen voorzien in de eisen die HNW aan telefonie stelt. Ondersteunt de huidige telefooncentrale bijvoorbeeld flexibele werkplekken ? Wat doen we met telefonie en thuiswerken ? Zijn er eigenlijk nog wel vaste telefoons nodig ? Is een mobiele telefoon niet veel handiger ?

Mobiele telefonie past natuurlijk prima bij HNW, je bent waar dan ook bereikbaar. Echter, vooral grotere organisaties zullen ook behoefte hebben aan telefoniefuncties zoals die geboden worden door een telefooncentrale. Dit geldt met name voor de ‘veel gebelde nummers’. Voorbeelden van deze nummers zijn het afsprakenbureau in een ziekenhuis, het KCC bij een gemeente, de supportafdeling van een kopieerfirma, de IT-helpdesk of het algemene hoofdnummer (vaak beantwoord door de telefonisten). Op deze plekken is alleen mobiele telefonie vaak onvoldoende.

Voor iedere organisatie is dit vraagstuk verder anders. Vragen die spelen zijn: Kan de huidige telefooncentrale voorzien in de gewenste schakelingen, is het handig (of goedkoper) de moiele telefoons te koppelen met het eigen telefoniesysteem, is een eigen mobiel telefoniesysteem aantrekkelijk (Private GSM), kan de vaste telefonie misschien ook worden afgenomen bij de mobiele provider en welke rol speelt ‘Bring Your Own Device‘ ?

Niet makkelijk maar wel allemaal vragen waar een antwoord op moet komen, en daarnaast zijn er bij HNW natuurlijk nog genoeg andere zaken te regelen omtrent de huisvesting en de andere aansturing van de medewerkers…. Aan de slag dus !

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *