Een groep van 200 leerlingen individueel begeleiden?

Het lijkt onmogelijk.  Zet 200 leerlingen in 1 klas en verwacht dat ze met behulp van laptops en een paar leerkrachten in hun eigen tempo wiskunde leren.

Toch wordt hiermee gepionierd in New York op de laagst presterende scholen. Het initiatief heet ‘Teach to one” . Een computeralgoritme bepaalt wat elke leerling vandaag moet leren en doen, gebaseerd op dat de volgende stap pas ingezet wordt als de leerling een concept beheerst. Een mooi voorbeeld van ‘Big data’ in het onderwijs.

Het gaat om een experiment waar voor maar liefst 1 mio USD is uitgetrokken.

“To me it was a no-brainer: Very little risk and big return,” said Dominick D’Angelo, principal of Boody Junior High School in Brooklyn, among the first three schools to try what is now Teach to One, in 2010. “I thought, ‘It can’t be worse than traditional instruction”.

Bron: The Washington Post.

The future of education

[jwplayer config=”Custom Player” mediaid=”5992″]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *