Bereikbaarheid organiseer je zelf!

BereikbaarheidHet lijkt alsof er steeds meer technische oplossingen bedacht worden om onze bereikbaarheid te organiseren. Al tientallen jaren is het “padensysteem” een zeer bekende methode om ervoor te zorgen dat iedere inkomende telefoontje bij de juiste persoon terecht komt. Of, als deze niet opneemt, deze wordt doorgestuurd naar een ander persoon en zo verder. Met deze methode volgt inkomende beller een soort pad met meerdere bestemmingen. Als een bestemming niet opnemen of in gesprek is, wordt de route gevolgd naar de volgende bestemming.

Tegenwoordig wordt er gebruik gemaakt van dezelfde principes van deze methode, echter met andere technieken en bestemmingen. Zo kon dit padensystem voorheen uitsluitend binnen de eigen telefooncentrale gebruikt worden. Tegenwoordig is dit organisatie en techniek overschrijdend. Zo is het vrij eenvoudig om naast vaste telefonie ook mobiele telefonie en telefonie applicaties te laten meewerken om de bereikbaarheid te organiseren.

Het lijkt erop alsof er steeds nieuwe technieken (en integraties met andere systemen) worden bedacht om de bereikbaarheid te vergroten en/of te borgen. Is dit het doel? Volgens mij niet. Wat als we nu eens gewoon doen wat we zeggen: bereikbaar zijn en ons niet verschuilen achter techniek! Dus gewoon de opnemen, voicemail uitluisteren en terugbellen?

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *