Kwaliteit 2.0

images-2Het is voelbaar dat veel onderwijs organisaties “bezig zijn” met IT. Met “bezig zijn” doel ik niet op het eenvoudige gebruik van een laptop voor het tikken van een stukje tekst zoals dit, maar met name op de organisatie, kwaliteit en functionaliteit van IT. Iets wat mij opvalt is dat mensen uit het onderwijs steeds vaker een uitgesproken mening hebben over de inrichting van het IT: wat moet het kunnen en welke kwaliteit is noodzakelijk? Daarbij is met name het laatste, de kwaliteit, een onderwerp dat steeds vaker besproken wordt.

De kwaliteit en functionaliteit van IT zijn nauw met elkaar verweven. Functionaliteit zonder kwaliteit is vrijwel niet bruikbaar: een draadloos netwerk dat om de 10 minuten zichzelf automatisch herstart biedt eigenlijk geen functionaliteit. Of het draadloze netwerk is geschikt voor het gebruik door 150 medewerkers maar niet voor 2000 studenten die zich het liefst binnen een school verplaatsen als een stel bijen. Het verhogen of uitbreiden van functionaliteit vraagt om gedegen kwaliteit, kwaliteit die eventueel kan meegroeien met verandering in functionaliteit.

samenwerken faciliteren gemak genot gewin EV strategieZijn we niet op zoek naar kwaliteit 2.0? Dus kwaliteit die zorgt dat alles werkt en met ons mee kan groeien met veranderingen? Veranderingen die nu aan de voordeur staan! Wie biedt ons deze kwaliteit 2.0: de supermarkt op 5 minuten loopafstand of de barista?

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *