Mini-seminar: ‘At your service!’

IT-Servicedesk Expanding Visions
Klantvriendelijk en klantgericht!

Storingen, wijzigingen, vragen en hands-on hulp op scholen is een must. Het behoeft geen nadere uitleg: een IT-servicedesk is noodzakelijk. De eisen zijn eenvoudig op te sommen: proactief, zowel klantvriendelijk als klantgericht (het probleem of vraag moet wel opgelost worden), communicatief, korte wachttijden en indien nodig snel assistentie ter plekke. En … het liefst een vast team.

Daarnaast moet de servicedesk goed bereikbaar zijn, de beschikking hebben over een meldingen- en registratiesysteem met managementrapportages en een network monitoring systeem om snel te analyseren welk onderdeel van de infrastructuur een (potentieel capaciteits-) probleem heeft.

En wie mag er naar de servicedesk bellen? Alle medewerkers, de directeur of 1 contactpersoon per locatie?

De vraag is hoe dit zo adequaat mogelijk te organiseren. Opties zijn:

  1. Zelf doen op uw locatie met eigen personeel
  2. Zelf doen op uw locatie met gedetacheerd personeel
  3. Uitbesteden aan een organisatie die dit op afstand voor meerdere klanten doet (shared servicedesk)
  4. Uitbesteden aan een organisatie die dit exclusief voor u op afstand doet (exclusieve servicedesk)
  5. Uitbesteden aan een organisatie die dit met een vast team op uw locatie doet o.b.v. kritieke prestatie indicatoren (co-sourcing)

Elke optie heeft zo zijn eigen voor- en nadelen en een eigen kostenplaatje. Wat past het best bij uw organisatie en waarom? En hoe regelt u de ondersteuning ter plekke? Steeds meer techniek verdwijnt in de cloud. Dit betekent niet dat er op locatie niets meer te doen valt. Beamerlamp vervangen, computers aansluiten en verhuizen, aansluiting patchen, reparaties afhandelen, dozen in- en uitpakken etc. Klinkt simpel, moet wel gebeuren.

Op donderdag 21 januari van 16.00 – 18.30 uur, organiseert Expanding Visions een mini-seminar waarin wij graag onze praktijkervaring met u delen.

at-your-service- mini seminar Expanding Visions
Klik hier voor het programma!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *